Artykuł sponsorowany

Od czego zacząć organizację pochówku?

Od czego zacząć organizację pochówku?

Śmierć najbliższych jest szczególnym doświadczeniem, rozpoczynającym czas smutku i żałoby. Podkreśleniem doniosłości chwili staje się organizacja godnego pochówku. Osobom przybitym wielką stratą przygotowanie pogrzebu wydawać się może ciężarem nie do udźwignięcia. Dlatego dobre zakłady pogrzebowe oferują kompleksowe usługi organizacyjne i pełną obsługę uroczystości. Dowiedz się, od czego zacząć organizację pochówku?
Kompleksowa usługa pogrzebowa

Żałoba jest przeżyciem traumatycznym, które często zaburza zdolności do podejmowania trudnych decyzji dotyczących szczegółów pochówku i związanych z nim formalnościami. Aby ulżyć osobom pogrążonym w żałobie, większość zakładów pogrzebowych bierze na swoje baraki kompleksową obsługę pochówku zarówno pod względem formalnym, jak i organizacyjnym. Dobrym przykładem jest doświadczony, działający od wielu lat i znany mieszkańcom Trójmiasta, a szczególnie Sopotu zakład usług pogrzebowych Anioł z Gdyni Orłowo. Jak wyjaśniają jego pracownicy, organizacja ceremonii pogrzebowej wymaga licznych pozwoleń i działań administracyjnych, których załatwieniem zajmuje się zakład pogrzebowy. Rodzinie zmarłego pozostaje jedynie zaduma i przygotowanie się na ostatnie pożegnanie.

Czego można oczekiwać od zakładu pogrzebowego?

Solidne i doświadczone zakłady usług pogrzebowych na życzenie klienta realizują liczne zadania formalne i organizacyjne. Przede wszystkim gwarantują:

  • Transportu zmarłego do chłodni specjalnymi pojazdami.
  • Kontakt z administratorem cmentarza w kwestii opłat oraz wskazania miejsca i ustalenia godziny pochówku.
  • Kontakt z księdzem i ustalenie formy i szczegółów pogrzebu.
  • Pomoc w wypełnieniu wniosków i dostarczenie ich do ZUS.
  • Odbiór aktu zgonu i karty zgonu zmarłego na podstawie upoważnienia.
  • Szeroki wybór trumien lub urn do kremacji.
  • Zakup i dostarczenie wieńców i kwiatów oraz rozwieszanie nekrologów.
  • Oprawę muzyczną.
  • Zapewnienie mistrza ceremonii dla pogrzebów świeckich.
  • Przygotowanie i oprawę usługi pogrzebowej zgodnie ze wszystkimi ustaleniami.

Formalności pogrzebowe w zakładzie pogrzebowym

Podczas załatwiania formalności pogrzebowych należy pamiętać o dostarczeniu następujących dokumentów, niezbędnych do przeprowadzenia pochówku:

  • akt zgonu wydany przez Urząd Stanu Cywilnego,
  • kartę zgonu przeznaczoną dla administracji cmentarza,
  • legitymację emerytalno-rentowa osoby zmarłej, o ile ją posiadała.

Dokumenty te konieczne są do uzyskania zasiłku pogrzebowego. Przysługuje on wszystkim członkom rodziny zmarłego w pierwszej linii pokrewieństwa, o ile zmarły nabył prawo do świadczeń emerytalno-rentowych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.